دلایل دیسک کمر و درمان آن با فیزیوتراپی

71

چاپ

اصطلاح دیسک کمر به وضعیتی اطلاق می شود که استخوان ها از حالت اولیه خود خارج شده و به اعصاب فشار وارد می آورند. اگر در زمان بلند کردن اشیاء سنگین به خود بپیچید، به احتمال زیاد دچار دیسک کمر خواهید شد.

دلایل  دیسک کمر

چاقی ،برداشتن اشیاء سنگین از زمین، نشستن نامناسب روی زمین و صندلی ، نامناسب نشستن روی صندلی اتومبیل هنگام رانندگی ، ایستادن در حالت نامناسب، جای خواب نامناسب، ورزش نکردن و ضعف ستون اسکلتی ، خم شدن و کش آمدن ناصحیح ، تصادفات و سقوط ، فعالیت جسمانی زیاد وناجور، بروز پارگی و رگ به رگ شدن و یا دررفتگی و برآمدگی دیسک بین مهره ها و یا رباط و اعصاب و عضلات ، ناهنجاری های مادرزادی ، حاملگی ، عفونت ها ، سرطان ها ، فشارهای روحی و عصبی، اختلالات مغزی و طناب نخاعی.

درمان دیسک کمر با فیزیوتراپی

روش های مختلف فیزیوتراپی می تواند تا حد زیادی درد و نارحتی های دیسک کمر را برطرف کند.متعاقب آن با تقویت عضلات اطراف ستون فقرات به وسیله ورزش یا تحریکات الکتریکی، بار و فشار وارده به ستون فقرات را کم می‌کنیم تا مشکل بیماری کاهش یابد.

در مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی بهترین خدمات فیزیوتراپی به  کلیه بیما ران عزیز از جمله مبتلایان به دیسک کمر ارائه می شود.

منبع : دکتر دقاق زاده    دکتر حیدریان

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین