لیزر درمانی درد آرنج

نقش-لیزر-در-درمان-درد

چاپ

نقش-لیزر-در-درمان-درد

در بیشتر موارد درد آرنج بعلت آسیب های  ناشی از استفاده زیاد از آرنج، آسیب های ناشی از ورزش های گوناگون، تفریحات و سرگرمی و آسیب های شغلی آرنج میباشد. در این موارد بعلت حرکات تکراری دست، مچ دست یا بازو، ایجاد می شود.

همچنین درد آرنج ممکن است بعلت  التهاب مفاصل ایجاد شود اما مفصل آرنج کمتر از سایر مفاصل در معرض فرسایش  قرار می گیرد.تعیین علت درد آرنج برای درمان ان مهم است.

علل درد آرنج

آرتروز آرنج و درد آرنج

آرتروز یا ساییدگی مفصل آرنج می تواند از علل دردهای مزمن آرنج باشد. بدجوش خوردن شکستگی های آرنج و یا آسیب مزمن بافت های آن بدنبال ضربات وارده می تواند در دراز مدت موجب ساییدگی و آرتروز آرنج و درد آرنج شود.

تنیس البو و درد آرنج

آرنج منشا بسیاری از عضلات ساعد است. تاندون اکثر عضلات ساعد به سمت داخلی و یا خارجی آرنج می چسبند. عضلات اکستانسور یا بازکننده ساعد به قسمت خارجی و عضلات خم کننده یا فلکسور ساعد به سطح داخلی آرنج اتصال میابند.

گاهی اوقات تاندون این عضلات در محل اتصال به استخوان های آرنج دردناک می شود. درد در محل اتصال عضلات اکستانسور یا بازکننده به سطح خارجی آرنج را تنیس البو Tennis elbow یا آرنج تنیس بازان و درد در محل اتصال عضلات خم کننده یا فلکسور به سطح داخلی آرنج را گلف البو Golf elbow یا آرنج گلف بازان می گویند.

بورس اوله کرانون (درد در پشت استخوان آرنج) و درد آرنج

در پشت استخوان آرنج و بین آن و پوست، کیسه بافتی ظریفی وجود دارد که به آن بورس اوله کرانون می گویند. التهاب و تورم این بورس می تواند موجب بورسیت اولکرانون و بروز دردپشت آرنج شود.

سندرم تونل کوبیتال (درد در قسمت داخلی آرنج) و درد آرنج

این سندرم بیماری است که به علت تحت فشار قرار گرفتن عصب اولنار در حین عبور از آرنج ایجاد می شود. این بیماری می تواند موجب درد در قسمت داخلی آرنج و احساس گزگز و بیحسی در انگشت کوچک دست شود.

سندرم تونل رادیال و درد آرنج

در سندروم تونل رادیال عصب رادیال در حین عبور از آرنج در بین عضلات آن تحت فشار قرار می گیرد. این بیماری می تواند موجب درد در سطح خارجی آرنج و ضعف عضلانی ساعد شود.

عفونت های مفصل آرنج و درد آرنج

عفونت های مفصل آرنج و یا بافت های اطراف آن، تومورهای آرنج و بعضی از بیماری های روماتیسمی می توانند موجب درد آرنج شوند

شکستگی و دررفتگی آرنج و درد آرنج

شکستگی های آرنج، دررفتگی های آرنج و پارگی عضله دوسر بازویی در آرنج هم می توانند موجب دردآرنج شوند.

گاهی اوقات نیز بیماری هایی که منشا آن ها در ناحیه گردن است (مانند آرتروز گردن و یا هرنی دیسک بین مهره ای گردن) می تواند موجب درد آرنج شود.

لیزر درمانی درد آرنج

روش های مختلفی برای درمان درد آرنج وجود دارد از جمله فیزیوتراپی,داروهای ضد التهاب, ورزش درمانی و …. و یکی از روش هایی که در درمان درد آرنج بسیار موثر است لیزر درمانی درد آرنج است که در مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی از روش لیزر درمانی هم در درمان کلیه بیماران مبتلا به درد آرنج استفاده می شود

برای آشنایی با *نرمش های تقویتی آرنج* بر روی لینک کلیک کنید

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین