گرفتگی عضلات شانه

pillows-for-neck-pain3

چاپ

گرفتگی‌ها و دردهای ناحیه شانه و دست‌ها یکی از دردسرهایی است که شاید شما هم تا کنون با آن مواجه شده باشید. دردهایی که تا سر انگشتان دست کشیده شده و حتی باعث بی‌حسی این مناطق می‌شود.

این  گرفتگی ها معمولا بر اثر انجام مکرر کاری ایجاد می‌شود که روی آن ناحیه فشار مداوم وارد می‌کند. معمولا به این‌ گونه علائمی که در این نقطه از بدن بروز می‌کند، سندروم خروجی صدری (TOS) گفته می‌شود.

گرفتگی های عضلانی به دنبال فعالیت های ورزشی بیش از حد تحمل اتفاق می افتد که به صورت دردهای بعد از ورزش و احساس محدودیت حرکت بروز می کند. همچنین به دنبال فعالیت های نامناسب بدنی برخی از عضلات دچار دردهای مزمن شده که به طور عام گرفتگی عضلانی نامیده می شوند.

هر عضله ای که بیش از حد تحمل تحت فشار قرار گیرد ممکن است دچار گرفتگی شود. بیشترین و شایع ترین گرفتگی های عضلانی معمولا در عضلات پشت ساق, بالای کتف وشانه و پشت گردن بروز می کند.

رفع گرفتگی های عضله

بهترین اقدام هنگام گرفتگی های عضله  مانند گرفتگی عضلات شانه استفاده از ماساژ گرما و سرما است . همچنین کشش عضله کمک فراوانی به رفع گرفتگی می کند.

معمولا در التهاب ها و گرفتگی های حاد ماساژ سرما و در گرفتگی های مزمن ماساژ گرما به کار گرفته می شود.

عوامل مستعد کننده گرفتگی های عضله

گروهی از کمبود متابولیسم ها مانند کمبود برخی از مواد و روی می تواند فرد را مستعد ابتلا به گرفتگی های عضله  از جمله گرفتگی عضلات شانه کند

برای آشنایی با دلایل و درمان درد شانه بر روی لینک کنید

منبع : پرشین وی    ورزش های رزمی

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین