لیزرتراپی درد شانه

th2951

چاپ

 

درد شانه  شامل هر دردی است که در داخل یا اطراف شانه وجود دارد و می تواند ناشی از آسیب، بیماری مفصل شانه یا خود بخود باشد آسیب می تواند روی هر یک از رباط ها، bursae، یا تاندون های اطراف مفصل شانه، غضروف، مینیسک و استخوان مفصل تاثیر بگذارد.

بیماری های خاص و شرایط موثر بر ساختار قفسه سینه یا شکم مانند ( بیماری های قلبی و کیسه صفرا ) ممکن است سبب درد شانه شوند. درد شانه همچنین می تواند از بیماری های ( مفصل شانه، بافت نرم و استخوان های اطراف شانه یا اعصاب عرضه کننده حس به منطقه شانه ) رخ می دهد.

درد شانه معمولاً با فعالیت و یا حرکت بازو یا شانه بدتر می شود.

مفصل شانه یک مفصل گوی و کاسه ای با دامنه حرکت وسیع است. چنین مفاصلی در معرض آسیب دیدگی بیشتری قرار دارند.

علل درد شانه

درد شانه ممکن است به یک یا چند علل زیر مربوط شود:

بی ثباتی مفصل شانه و درد شانه

در رفتگی  مفصل شانه و درد شانه

شکستگی استخوان شانه و درد شانه

شانه منجمد (Frozen shoulder) و درد شانه

لیزرتراپی درد شانه

بیماری های گوناگونی که بخاطر مسائل شانه تحت درمان با لیزر قرار می گیرند،شامل این موارد می باشند:

آرتریت یا التهاب و درد مفاصل شانه

آسیب به روتاتورکاف شانه و درد شانه :  روتاتور کاف به بافتهای  اطراف مفصل شانه ،شامل عضلات وتان دونها که از شانه حمایت بعمل می اورند وباعث اتصال بازو به مفصل شانه می شوند، گفته می شود.

التهاب وبورسیت شانه و درد شانه : بورسیت به بیماری التهابی بورس ها که کیسه های کوچکی پر از مایع در مفصل  هستند گفته می شود.

بسیاری از بیماران دچار ناراحتی و درد شانه  که به کلینیک طب فیزیکی و توانبخشی مراجعه می کنند، دارای چندین بیماری همزمان هستند.

بیماران مبتلا به درد شانه دارای علائم گوناگونی می باشند. برخی دچاردرد وسفتی در  ناحیه محدودی از شانه بوده وبرخی دیگر دچار درد سوزشی  در تمام ناحیه مفصل شانه می باشند. در بسیاری بیماران  مبتلا به درد شانه نیز حرکات شانه محدود شده است.

تعداد زیادی از بیماران مبتلا به درد شانه  پس از یکی دو جلسه درمان  درد شانه با روش های طب فیزیکی و  لیزرتراپی درد شانه احساس بهبودی نسبی از درد شانه  ومشکل شانه را گزارش می کنند .

بهترین دوره درمان لیزرتراپی درد شانه و تمرین درمانی برای مشکلات شانه ۴ تا۶ جلسه  است.مهم است که در طی درمان درد شانه دستورات متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و محدویت فعالیت  رعایت شود. بهبودی بیماری روتاتورکاف شانه و شانه یخ زده (نوعی اختلال حرکتی ودرد در شانه) ممکن است نیاز به زمان طولانی تری در حد ۶ هفته داشته باشد.

  • برای آشنایی بیشتر با ……

برای آشنایی بیشتر با مقاله های زیر و همچنین مشاهده فیلم آموزشی  بر روی لینک های زیر کلیک کنید

مطالعه مقاله گرفتگی عضلات شانه
مشاهده فیلم آموزشی درمان درد شانه
مطالعه مقاله التهاب و درد مفصل شانه

منبع : سایت رژیم سلامتی   دکتر رئیسی و دکتر احدی   شفاجو

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین