دردهای استخوانی و علل آن

osso anziano

چاپ

 

درد های استخوانی را در چند گروه می توان دسته بندی کرد. یک بخش از درد های استخوانی به علت حوادث یا ضربه هایی است که به استخوان (ناحیه ای از استخوان) وارد می شود که یا به شکل کوبیدگی است یا به شکل شکستگی  استخوان و یا به شکل دررفتگی استخوان  یا برآمدگی استخوان  که تمامی این موارد همراه با دردهای  استخوان خواهد بود.

بخش دوم در ارتباط با دردهای استخوانی، بیماری های روماتولوژی است یعنی عمدتا بیماری هایی که مفاصل ما را درگیر می کند مثل مچ پا، مچ دست، زانو، آرنج، مفاصل کوچک انگشتان، کمر و …

بخش سوم درد های استخوانی، عفونت استخوان است یعنی در ناحیه استخوان عفونت داریم و این عفونت می تواند در بخشی از استخوان ما ایجاد درد کند.

بخش دیگر دردهای استخوانی به ریز مغذی ها و نوع تغذیه ما و موادی که به بدن ما می رسد مربوط می شود. منشأ بسیاری از مشکلات و دردهای استخوانی ما خصوصا در سنین بالا می تواند تغذیه ای باشد.

بدخیمی ها و سرطان ها هم بخش دیگری است که می تواندباعث ایجاد دردهای استخوانی شود.

علل درد های استخوانی و مفاصل

دردهای استخوانی و درد مفاصل جزء شایع ترین دردها است که ممکن است در سنین مختلف بروز کند و بسته به سن علل بروزدرد های استخوانی و مفاصل متفاوت است.

در جوانی عمده دردهای استخوانی و مفاصل  ناشی از افزایش استرس وارده به عضلات استخوان و یا ناشی از ضرب دیدگی است چرا که افراد حداکثر فعالیت در این سن را دارند و دردهای عضلانی استخوان ناشی از فشار بیش از حد به عضلات استخوان ها بوده و در مرحله بعد ضرب دیدگی و التهاب و یا عفونت می تواند عامل بروز  دردهای استخوانی باشد.

اکثر دردهای استخوانی و درد مفاصل در دوره میانسالی ناشی از کشیدگی و یا خستگی عضلات بوده و در مرحله بعد التهاب و عفونت می تواند عامل بروز دردهای استخوانی و مفاصل باشد البته گاهی دردهای استخوانی منشاء عصبی داشته و به علت استرس یا بیماری های عصبی و اختلالات روانپریشی ممکن است بروز کند.

  • بازدید کنندگان گرامی

  • برای آشنایی با عفونت مزمن استخوان بر روی لینک کلیک کنید
  • برای آشنایی با سرطان استخوان و علائم آن بر روی لینک کلیک کنید
  • برای آشنایی با سرطان استخوان و علت آن بر روی لینک کلیک کنید

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین