گودی کمر و ورزش

کمردرد

چاپ

همه ی انسان ها گودی کمر دارند ولی اگر این گودی کمر زیاد شود باعث بروز مشکل می شود که در علم پزشکی به آن “هیپرلوردوز” (hyperlordosis) یا گودی بیش از حد کمر می گویند.

گودی کمر به معنی افزایش تقعر ستون مهره کمری است. در  گودی کمر قوس ستون فقرات کمری به جلو بیشتر شده، شکم به جلو آمده و باسن به عقب می رود.

ورزش های گودی کمر

برای رفع گودی کمر به حالت چهار دست و پا روی زمین بنشینید و سعی کنید گودی کمر را به طرف بالا داده تا یک حالت انحنا در پشت ایجاد شود.

برای رفع گودی کمر روی زمین و به پشت خوابیده و زانو ها را خم کنید و پشت ران را با دستان بگیرید سپس سر و سینه را به طرف بالا بیاورید.

برای رفع گودی کمر  روی زمین بشینید وپا های  خود را  به جلو و صاف دراز کنید (شصت پاها به هم نزدیک باشد) سپس از کمر خم شوید و سعی کنید با دستان پاهای خود را بگیرید.

برای رفع گودی کمر  باستید و پاها را به عرض شانه و کمی بیشتر که تعادل دا شته باشید ( شصت پا ها با هم موازی باشد ) و به صورتی که می خواهید روی یک صندلی فرضی بنشینید،  نشسته و دو باره به حالت اول برگردید.

برای رفع گودی کمر   پاها را در بدن جمع کنید و زیر ران خود را با دست  خود بگیرید.و حر کت گهواره را انجام بدهید.

برای رفع گودی کمر به پشت خوابیده وعضلات شکم وباسن را منقبض کنید و کمر را به زمین فشار دهید و این حالت را برای چند ثانیه ثابت نگه دارید و بعد از چند ثانیه استراحت دو باره تکرار کنید.

برای رفع گودی کمر  به پشت خوابیده و دست ها به صورت ضربدر روی سینه قرار گیرد و سر و گردن به سمت سقف باشد و کتف خود را از زمین بلند کنید.

برای رفع گودی کمر به پشت  روی زمین خوابیده و پاها به صورت صاف در زمین با شد و یک پا  را از زمین بلند کرده و با کمک دستان به صورت خم و به سمت شکم کشیده نگه دارید  و سپس پای بعدی.

  • خواننده گرامی :

  • پیشنهاد می شود مطالب زیر را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه “گودی کمر” مطالعه فرمایید
  • چگونه از گودی کمر جلوگیری کنیم

  • کاهش گودی کمر

  • گودی کمر بیش از حد

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین