حرکات ورزشی کمردرد

0

چاپ

زندگی مدرن و ماشینی امروزی تحرک لازم را از ما انسان ها گرفته است. اکثر ما بیش از نصف روز را پشت میزهای کار خود می نشینیم و بدون اینکه تحرکی به بدنمان بدهیم کار می کنیم. این عمل در دراز مدت باعث ضررهایی برای بدن ما  از جمله کمردرد خواهد شد

 حرکات ورزشی در محل کار و پیشگیری از کمردرد

گرفتاری های دنیای امروزی آنقدر زیاد و پیچیده هستند که معمولاً وقت کافی را جهت انجام حرکات ساده ورزشی برای ما در اختیار قرار نمی دهند. در اینجا حرکات ورزشی ای آموزش داده می شوند که در حین کار بر روی صندلی و در پشت میز کاری بدون اختصاص وقت زیاد برای پیشگیری از کمردرد مورد استفاده قرار گیرند.

با انجام این تمرینات از به خطرر افتادن سلامتی خود و کمردرد پیشگیری  کنید. این حرکات از درد پشت و کمر درد و خستگی پاها جلوگیری می کنند.

-برای پیشگیری از کمردرد بر روی صندلی خود بشینید. پاها را روی زمین به حالت راحت و شل قرار دهید. دست راست خود را تا کرده و کف دست را پشت گردن قرار دهید. دست چپ را به سمت پای چپ بکشید. سپس دست چپتان را تا نزدیکی کف پای خود به سمت زمین بکشید. سعی کنید تا احساس کشیدگی در بدنتان از کمر تا گردن حس شود. سپس دست ها را عوض کنید. برای هر دست می توانید ۱۰ تا ۵۰ بار حرکت را تکرار کنید. توجه کنید که خود را فقط به سمت کناره ها نه به عقب یا جلو بکشید.

- برای پیشگیری از کمردرد به پشت صندلیتان بروید. دستهایتان را بر روی  تکیه گاه صندلی قرار دهید. همینطور که صندلی را گرفته اید بر روی زانوهایتان بنشینید. سعی کنید تا کشیدگی را بر روی زانوها و کمر خود احساس کنید. سپس به حالت اول برگردید و حرکت را تکرار کنید. هنگام اجرای حرکات منظم نفس بکشید و بعد از انجام چند حرکت استراحت کنید.

- برای پیشگیری از کمردرد بر روی صندلی خود به صورت قائم (۹۰ درجه) بنشینید. پاها را به حالت راحت و شل بر روی زمین قرار دهید. دستهایتان را بر روی زانوها قرار دهید. در همین حالت آرام بلند شوید. سعی کنید با تکیه بر روی زانوها، بدنتان را به جلو ببرید. توجه کنید که دستهایتان بر روی زانوها باقی بماند. احساس کشش می بایست در پشت کمر و پاها احساس شود. دقت کنید که کمر خم نشود

  • بیشتر بخوانید…

روش های مقابله با کمردرد

لیزرتراپی کمردرد

علت درد پشت کمر

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین