خلاصی از کمردرد در ۱۵ دقیقه!

dralifarkhani (13)

چاپ

خلاصی از کمردرد در ۱۵ دقیقه!

درد ناشی از کمر یکی از مشکلاتی است که امروزه مردم با آن دست به گریبانند. در واقع درد کمر دومین عامل مراجعه مردم به پزشک و یکی از …..

درد ناشی از کمر یکی از مشکلاتی است که امروزه مردم با آن دست به گریبانند. در واقع درد کمر دومین عامل مراجعه مردم به پزشک و یکی از دلایل مهم پایین آمدن کیفیت کار در ادارات است. میلیونها نفر از مردم هستند که ترجیح می‌دهند سالها درد را تحمل کنند اما زیر تیغ جراحی نروند. گاهی وقتها معالجات موقتی برای تسکین درد وجود دارد ولی این روشها هم خالی از خطر نیست.

خوشبختانه روشی برای خلاصی از کمر درد وجود دارد. در اغلب موارد علت کمر درد بر می‌گردد به سفت شدن ماهیچه ها که باعث گرفتگی در مفصلها و تاندونها می‌شود.در واقع وقتی که ماهیچه های پا مثلا ماهیچه های زیر زانو دچار گرفتگی می‌شود، این مسئله باعث گرفتگی عضلات لگنی هم شده و ایجاد کمر درد می‌نماید. حرکات کششی به نرم شدن بافتها، ماهیچه ها و تاندونها کمک می‌کند. همچنین فشار وارد بر مفصلها را کاهش داده و جریان خون و مواد مغذی را در بدن بهبود می‌بخشد. اما بدون این حرکات، سفتی عضلات ، محدودیت حرکت و درد افزایش می‌یابد. برای این منظور استفاده از حرکات کششی یوگا در کاهش و پیشگیری  بسیار موثر می‌باشد.

 

منبع : seemorgh.com