دردهای اسکلتی عضلانی در کاربران رایانه

b54ea167d747c7b6418ae6ea76b561ef2

چاپ

عضلات، تاندون ها، مفاصل، استخوان ها و غضروف ها، سیستم اسکلتی pc-zaid عضلانی بدن را تشکیل می دهند و ۲۰ تا ۲۵ درصد کاربران رایانه هرروز دردهای اسکلتی عضلانی را تجربه می کنند.

کمردرد و گردن درد کاربران رایانه

۷۵ درصد کاربران رایانه به طور گاهگاهی دچاردردهای  اسکلتی عضلانی وکمردرد ، گردن درد  ودرد  شانه می شوند.

۵۳ درصد کاربران رایانه از دردناک بودن و خشکی گردن و شانه رنج می برند که این اختلالات خوش خیم بوده و با انجام نرمش های مناسب تا حد زیادی بهبود می یابد.

یکی از شایعترین شکایت کاربران، ناراحتی کمر و گردن است که نشستن های طولانی مدت روی صندلی نامناسب که حمایت لازم را از کمر انجام نمی دهد، خم کردن و بلند کردن مداوم سر برای خواندن برگه ای که روی میز قرار دارد و خم کردن سر به عقب از علت های ناراحتی کمر و گردن است.

درد مچ دست در کاربران رایانه

یکی دیگر از دردهای اسکلتی عضلانی که کاربران کامپیوتر را تهدید می کند ناراحتی های مربوط به دست در حین تایپ کردن است که توصیه می شود برای جلوگیری از درد مچ دست، اندازه کیبورد متناسب با دست کاربر باشد به طوری که انگشتان به راحتی روی آن حلقه بزنند و شکل آن به نحوی باشد که مچ دست روی آن قرار گیرد.

لازم است در همان سطح، صفحه کلید قرار گیرد و فضای کافی برای حرکت دادن Mouse وجود داشته باشد و همچنین سیم Mouse مانع حرکت دادن آن نشود، بهتر است برای حرکات کوچک از حرکت مچ استفاده کنند و آرنج روی استراحتگاه تکیه داشته باشد.

بازدید کنندگان گرامی

برای آشنایی با فیزیوتراپی در درمان دردهای اسکلتی عضلانی بر روی لینک کلیک کنید
برای آشنایی با درمان بدون جراحی درد های اسکلتی عضلانی بر روی لینک کلیک کنید

منبع : sciencefa

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین