مشکلات بیماری پارکینسون

webmd_rm_photo_of_central_nervous_system

چاپ

پارکینسن یک بیماری دژنراتیو عصبی، ناتوان‌کننده و پیشرونده است .

نشانه های بیماری پارکینسون

-  حرکت کند و کاهش یافته

-سفتی و لرزش عضلانی و عدم تعادل

-جویدن ناقص

-اختلال در بلع و در سخن گفتن.

مشکلات بیماران مبتلا به پارکینسون

معمولأ سایر مشکلات در بیماری پارکینسون بعد از گذشت چندین سال خود را نشان می دهند. اکثر بیماران قادر خواهند بود که به مدت چندین سال به خوبی راه بروند، به وضوح صحبت کنند و به کار خود ادامه بدهند که به مدت چندین سال به خوبی راه بروند، به وضوح صحبت کنند و به کار خود ادامه بدهند و از زندگی لذت ببرند. درمان های ویژه امروزی  می تواند باعث کنترل مؤثر علایم در اکثر بیماران شود.

گاهی اوقات بعضی از مشکلات می توانند باعث دردسر بیماران شوند. برای اکثر بیماران مبتلا به پارکینسون، درد یک مشکل جدی نمی باشد با این حال درد گردن، کمر، دست ها و پاها در این بیماران کاملأ شایع می باشد. بخاطر اینکه حرکات اتوماتیک در این بیماران کاهش پیدا کرده است، سفت شدن مفصل شانه ممکن است بروز نماید. این وضعیت دردناکی است که جلوی حرکت دست ها را می گیرد. با این حال درمان این گونه مشکلات می تواند بطور مؤثری انجام شود.

مرکز جامع توانبخشی و طب فیزیکی دکتر فرخانی دارای پیشرفته ترین دستگاه ها  مانند دستگاه تحریک مغناطیسی مغز(TMS) جهت ارائه بهترین و موثرترین درمان ها برای کلیه بیماران عزیز از جمله مبتلایان به بیماری پارکینسون می باشد.

منبع : سیمرغ    دکتر باقرپور

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین