حرکات اصلاحی گردن درد

462h4

چاپ

گردن‌درد، مشکل نسبتا شایعی است که برای بعضی‌ها همه‌روزه اتفاق می‌افتد. اما خوشبختانه بسیاری از علائم گردن درد را می‌توان با حرکات کششی، تمرینات مقاوم‌سازی و حفظ حالات صحیح استقرار گردن کاهش داد یا کاملاً از بین برد و حتی بالاتر از همه این ها، گاهی می‌توان به همین ترتیب از بروز گردن‌درد جلوگیری کرد.

حرکات اصلاحی گردن درد

 خم کردن گردن به جلو و درمان گردن درد

برای انجام حرکات اصلاحی گردن درد روی سطح صافی به پشت بخوابید و با خم کردن زانو ها ، کف پاها را روی زمین قرار دهید. اکنون عضلات شکم را منقبض کنید و با آوردن چانه به سمت قفسۀ سینه ، سرتان را بالا بیاورید.

این وضعیت را نگه دارید، سپس به وضعیت شروع تمرین بازگردید و تمرین را تکرار کنید. در صورت داشتن قوز کمر(انحنای کمر) شدید ، از انجام این تمرین خودداری کنید . دقت شود که در طی تمرین بالا تنۀ شما در تماس با زمین باقی می ماند و حرکت فقط در سرتان انجام می گیرد.

حرکت اصلاحی گردن درد  را با آوردن چانه به سمت قفسۀ سینه شروع کنید شروع کنید و از بالا بردن مستقیم سر پرهیز کنید. سپس در ادامه با پیشرفت حین آوردن چانه به سمت قفسۀ سینه سر را نیز بالا بیاورید.

 چرخاندن سر و درمان گردن درد

 برای انجام حرکات اصلاحی گردن درد کاملاً صاف روی صندلی بنشینید و روبرو را نگاه کنید. اکنون با حرکت چشم ها جهت نگاه کردن به شانۀ سمت راست، سر را نیز تا حد امکان به سمت راست بچرخانید. این وضعیت را نگه دارید، سپس به وضعیت شروع تمرین بازگردید و تمرین را تکرار کنید.

این تمرین را برای سمت مقابل نیز انجام دهید. هنگامی که شما سر را به سمت راست می چرخانید، شانۀ چپتان را پایین نگه دارید. حرکت فقط در گردن صورت می گیرد بنابراین از چرخاندن تنه ، خودداری کنید.

 بلند کردن سر در حالت خوابیده به شکم و درمان گردن درد

برای انجام حرکات اصلاحی گردن درد سطح صافی به شکم بخوابید و صورتتان را روی بالش قرار دهید. اکنون در حالی که غب غب گرفته اید( یعنی با صاف کردن قوس گردن چانه را به گردنتان نزیک کنید ) سر را از روی بالش بلند کنید.

این وضعیت را نگه دارید، سپس به وضعیت شروع تمرین بازگردید و تمرین را تکرار کنید. در صورتی که نمی توانید به شکم بخوابید از انجام این تمرین خودداری کنید. در طی تمرین شانه ها و قفسۀ سینه تان همچنان در تماس با زمین باقی بماند . از فشار دادن دست ها به زمین جهت کمک کردن به حرکت، اجتناب کنید.

  • اطلاعات بیشتر….

جهت کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله درد مهره های گردن
مطالعه مقاله گردن درد و بی حسی دست
مطالعه مقاله بهترین روش ها برای  درمان گردن درد

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین