ورزش های مفید برای دیسک کمر

index69

چاپ

اگر بیمار مبتلا به دیسک کمر در مراحل اولیه ی آغاز این بیماری به پزشک متخصص مراجعه کند پزشک با آموزش برخی حرکات ورزشی مناسب به معالجه ی وی می پردازد.این ورزش‌ها از وارد شدن نیروی زیاد و غیر طبیعی بر مفاصل و مهره های کمر جلوگیری کرده، احتمال آسیب را به حداقل می‌رسانند.از دیگر فواید این ورزش‌ها برای دیسک کمر می‌توان به افزایش قابلیت عضلات برای انجام فعالیت‌هایشان اشاره کرد. به همین دلیل پیشنهاد می‌شود قبل و پس از انجام هر کار عضلانی مهم و سنگین این حرکات و ورزش‌ها انجام پذیرند تا ریسک آسیب عضلانی نیز کاهش یابد.وقتی اینگونه حرکات را انجام می‌دهید سعی کنید تا حد امکان عضلات مربوطه را بکشید. تا ده ثانیه در همان حالت نگه دارید، و سپس به آرامی به حالت معمولی برگردید. هر حرکت باید به آرامی انجام پذیرد و از حرکات پرتابی یا شدید جداَ خودداری کنید چون نه تنها نقش مفیدی ندارند بلکه برعکس موجب آسیب عضلات و مفاصل شما خواهند شد.

درمان دیسک کمر با ورزش‌های هوازی

ورزش‌های هوازی اثرات مثبتی بر عضلات مختلف حتی قلب می‌گذارند عملکرد قلب و ریه با این ورزش‌‌ها بهبود می‌یابد و اکسیژن‌رسانی به بدن تقویت می‌شود.
از جمله فواید دیگر ورزش‌های‌ هوازی می‌توان به افزایش سطح انرژی بدن، بالا رفتن خلق و خو، بهبود عادات خواب و بیداری و کاهش فشار خون اشاره کرد. کالری‌های اضافی با ورزش‌های هوازی می‌سوزند، متابولیسم بهبود می‌یابد، و وزن بدن تنظیم می‌شود.
از جمله ورزش‌های هوازی که برای دیسک کمر توصیه می شود؛ می‌توان به راه رفتن تند، دوچرخه سواری، شنا، پیاده روی اشاره کرد هنگامی می‌توان بیشترین استفاده از ورزش‌های هوازی را انتظار داشت که بین یک ربع تا یک ساعت ادامه داشته باشند و حداقل سه تا چهار بار در هفته انجام شوند.

خواننده گرامی، پیشنهاد می شود مطلب درمان بدون جراحی دیسک کمر و گردن  و نکات مهم قبل از درمان دیسک کمری و گردنی با کمک کشش را جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه ورزش های مفید برای دیسک کمر مطالعه فرمایید

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین