درمان درد سیاتیک کمر

i8r3dkkkfo22oy6oe0kc19

چاپ

 

سیاتیک اشاره به کمر درد ناشی از مشکل عصب سیاتیک است. این عصب های بزرگ در دو طرف از کمر به پایین پشت هر ران قرار دارند.

وقتی که زخمی یا فشاری بر روی عصب سیاتیک قرار می گیرد، می تواند درد در پایین کمر در ناحیه ران ها، باسن و پا ایجاد کند و تا ۹۰٪ از افراد بدون جراحی بهبود می یابند.

علائم درد سیاتیک کمر

شایعترین علائم درد سیاتیک کمر، دردهای پشت است که از طریق ران و باسن و پایین یک پا گسترش می یابد. درد معمولا تنها در یک پا تاثیر می گذارد و ممکن است زمانی که شما نشسته، سرفه، یا عطسه می کنید بدتر شود.

پا نیز ممکن است در زمان هایی احساس بی حسی و ضعف کنید. علائم سیاتیک به طور ناگهانی ظاهر می شوند و می تواند برای روزها یا هفته ها طول بکشد.

درمان درد سیاتیک کمر

یخ و گرما در درمان درد سیاتیک کمر

مراحلی که شما می توانید در منزل درد سیاتیک کمر را به سهولت کاهش دهید: گذاشتن حوله گرم یا به خصوص کیسه یخ است که می تواند مفید باشد. اعمال گرما یا یخ به مدت ۲۰ دقیقه هر دو ساعت باید انجام شود و یا سعی کنید متناوبا از گرما و یخ استفاده کنید .

دارو درمانی درد سیاتیک کمر

مصرف مسکن ها می تواند به تسکین کوتاه مدت درد سیاتیک  کمر کمک کنند. استامینوفن و داروهای ضد التهابی غیر استروئیدی مانند: آسپیرین، ایبوپروفن و ناپروکسن در تسکین درد سیاتیک کمر موثرند. پزشک شما ممکن است با تزریق های استروئیدی التهاب را کاهش دهد.

کشش کمر در درمان درد سیاتیک کمر

در حالی که درد سیاتیک کمر خود را درمان می کنید، سعی کنید خودتان را فعال باقی نگه دارید. حرکت در واقع می تواند به کاهش التهاب و درد کمک کند.

یک فیزیوتراپیست می تواند به شما نشان دهد که چگونه به آرامی، کشش قسمت عقب ران و کمر را انجام دهید. با توجه به وضعیت پزشکی شما، برخی ورزش ها ممکن است توصیه نشود. پزشک شما ممکن است راه رفتن کوتاه مدت را توصیه کند.

تزریق در ستون فقرات و درمان درد سیاتیک کمر

در موارد شدید، پزشک ممکن است تزریق استروئید به ناحیه ستون فقرات را به منظور کاهش التهاب توصیه کند. این روش، ارائه دارو به طور مستقیم به ناحیه اطراف عصب سیاتیک است.

جراحی در درمان درد سیاتیک کمر

جراحی بخشی از فتق دیسک کمر را برای از بین بردن فشار بر روی عصب سیاتیک حذف می کند. بعضی از بیماران برای رهایی از این نوع درد سیاتیک کمر از عمل جراحی استفاده می کنند.

توانبخشی در درمان درد سیاتیک کمر

پس از عمل جراحی پشت، شما به طور کلی از رانندگی، بلند کردن اجسام، یا خم شدن به جلو برای حدود یک ماه باید جلوگیری کنید. پزشک شما ممکن است فیزیوتراپی رابرای کمک به شما در تقویت عضلات پشت توصیه کند. هنگامی که بهبودی کامل خود را بدست آوردید، یک فرصت عالی است تا شما به عقب بر گردید و به همه فعالیت های عادی خود ادامه دهید.

بیشتر بخوانید…

علت درد سیاتیک کمر

علائم سیاتیک کمر

دلایل سیاتیک

سیاتیک چیست

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین