طب سوزنی دیسک کمر

health334

چاپ

فتق دیسک کمر بیماری ای نیست که به طور کامل قابل پیشگیری باشد، اما بهتر است تمام افراد سالم از برداشتن و جا به جا کردن اشیای سنگین پرهیز کنند تا به دیسک کمر مبتلا نشوند.

انجام حرکات ورزشی نیز می تواند احتمال بروز بیماری فتق دیسک کمر را کاهش دهد.

در صورتی که کمردرد داشته باشید و این درد به داخل ران یا ساق تیر بکشد، حتماً به پزشک متخصص طب فیزیکی و توانبخشی مراجعه نمایید.

طب سوزنی دیسک کمر

برای درمان دیسک کمر می توان از طب سوزنی استفاده نمود. طب سوزنی می تواند بدون نیاز به داروهای شیمیایی برای تسکین  کمردرد  و درمان بیماری دیسک کمر مثمر ثمر باشد.

متخصصان طب سوزنی با مشاهده پرونده پزشکی و دیدن عکس های بیمار مبتلا به دیسک کمر به علاوه معاینه هایی  که روی بیمار انجام می دهند برای درمان کمردرد مزمن یا دیسک کمر آن ها اقدام می کنند.

البته باید یادآوری کنیم، در مواردی مشاهده شده که پیشرفت بیماری دیسک کمر در برخی بیماران به حدی زیاد و پیشرفته بوده که متخصصان طب سوزنی، مراجعه به جراحان و متخصصان طب فیزیکی و توانبخشی را به بیماران شان توصیه می کنند.

با وجود این متخصصان طب سوزنی برای تسکین کمردرد های مزمن و درد دیسک کمر با کمک سوزن های  خود می توانند به درمان التهاب رباط ها و لیگامان های بین مهره ای و کاهش دردها و التهابات عضلات این ناحیه اقدام کنند.

به این ترتیب بیمار مبتلا به دیسک کمر طی ۱۰ جلسه درمانی با دریافت سوزن در نقاط مربوطه، با کاهش و تسکین درد های مزمن کمر روبه رو می شود. مشاهده علائم بهبود در بیماران مبتلا به دیسک کمر معمولا بعد از یک جلسه درمانی برای بیمار مشخص می شود.

  • آشنایی بیشتر….

جهت آشنایی  بیشتر در رابطه با هر کدام از مقاله های زیر بر روی آن ها کلیک کرده ومقاله موردنظر را مطالعه کنید

مطالعه مقاله کاهش درد دیسک کمر
مطالعه مقاله حرکات اصلاحی دیسک کمر
مطالعه مقاله درمان خانگی دیسک کمر

منبع : سلامت آکا ایران   آفتاب

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین