تاثیر طب سوزنی در درمان سیاتیک

M7450144-View_of_several_acupuncture_needles

چاپ

سیاتیک یک اختلال بسیار شایع است  که  معمولا ناشی از فتق دیسک کمری است که سبب تحریک و فشار بر روی ریشه ی عصبی مربوط می شود ,ولی ممکن است به ندرت ناشی از فشار مستقیم یک ضایعه استخوانی کوچک  باشد.بیمار از درد در ناحیه پشت یا باسن شاکی است

درد با دراز کشیدن به حالت طاق باز بهتر و با ایستادن ، نشستن یا سرفه که منجر به افزایش فشار داخل کانال نخاعی می شوند افزایش میابد. بسته به ریشه عصبی درگیر درد ، بی حسی, گزگز ، مورمور یا نقایص حرکتی و تغییرات رفلکسی ممکن است در پا وجود داشته باشند.

اثر طب سوزنی بر روی روند درمان سیاتیک

اثر طب سوزنی بر روی روند درمان سیاتیک میتواند بسیار سریع و چشمگیر باشد . در حقیقت میتوان گفت سیاتیک یکی از بیماریهای بوده که در طول تاریخ سبب شهرت طب سوزنی شده است . طب سوزنی با تاثیرات تسکین دردی , شل کننده عضلانی و ارام بخشی که دارد میتواند با سرعت بالای سبب بهبودی بیمار گردد. البته باید به این نکته اشاره کرد که بیمار باید دستورات قبل و بعد از درمان را کاملا رعایت کند تا بیماری دوباره عود نکند, مثل روش بلند شدن از حالت دارزکش,تقویت عضلات کمر , رانندگی و …. .

جراحی ممکن است در صورتی که درد به درمان جواب نداده یا اگر پیشرفت ضعف عضلانی, عدم کنترل ادرار یا مدفوع وجود داشته باشد لازم شود.

منبع : طب سوزنی

 

دکتر علی فرخانی متخصص طب فیزیکی و توانبخشی
آدرس : اصفهان، خیابان شمس آبادی، چهارراه قصر، روبروی بانک ملت، مجتمع پزشکی قصر، طبقه زیرزمین